Brynäsredaktionen lägger ner verksamheten

Undertecknad har efter en tids funderingar beslutat att lägga bloggandet åt sidan. Orsakerna är flera och man skulle kunna säga att det finns mycket av en del saker och lite av andra. IT-strulet som härjade för inte så länge sedan, och som i sin tur gav undertecknad en hel del fritid från bloggen och i den förlängningen smak av det, har hjälpt till att skynda på beslutet.

Saker som det funnits för lite av på sistone är…

* Motivation.

* Ork.

* Tid, både i nutid och ännu mindre i framtiden.

…och för mycket…

* Trötthet.

* Funderingar och händelser, som ligger långt ifrån ishockeyn och fotbollen.

* För mycket annat att göra som är viktigare.

Så därför sätter Brynäsredaktionen punkt för denna gång! Det är förvisso inte omöjligt att en storstilad comeback i cyberrymden kan bli aktuellt i framtiden men undertecknad törs lova att det hinner passera minst en hockeysäsong innan det eventuellt blir verklighet.

Att göra en sorti utan att dela ut en hel del cred till de som hållt denna blogg vid liv vore oförskämt! Därför går många tack och big creds till alla läsare som hittat hit, alla bloggers som man fått stifta bekantskap med – såväl bland Brynäsare som sportsligt otrogna.

Lite extra cred delas ut till Brynäsbloggarna i cyberrymden för att Ni är Brynäsare helt enkelt – det räcker så!

På motståndarsidan hyllas redaktören AIK är hockey, hockey är AIK också lite extra, trots dennes tveksamma val av klubb, för att han inte bara varit en värdig motståndare i cyberrymden utan också en god vän och inspiratör till undertecknad!

Ha det bra alla – auf wiedersehen!

MVH, Brynäsredaktionen

8 kommentarer till Brynäsredaktionen lägger ner verksamheten

  1. Tomas / Bp skriver:

    Det är alltid lite ledsamt när en intressant bloggare stänger butiken, men jag lyfter på hatten och tackar för många givande läsestunder.
    Lev väl o må gott.

    P.S. faller andan och lusten på att skriva något ibland så år du mer än välkommen med ett eller annat gästinlägg på BPbloggen, bara hojta till isf. D:S:

  2. Rollo skriver:

    Börja igen när elitserien börjar till hösten. Nu är det ändå lungt på sommaren.

  3. Gävlebocken/KK skriver:

    Mycket tråkigt att du lägger ner bloggen! Jag talar för mig själv och förmodligen resten av Kamratkompaniet när jag säger att din blogg är den enda läsvärda där ute. Jag hoppas för alla brynäsares skull att du väljer att ta upp bloggandet igen någon gång i framtiden. Tack för många rogivande inlägg, vettiga åsikter och fina formuleringar!

    Lycka till i framtiden, hoppas att vi ses på läktaren under kommande säsong!

  4. Tack ska Ni ha! Det Ni skriver värmer gott!

    BP-Tomas erbjöd mig att gästa hans blogg då och då så jag kanske våldgästar honom 😉

  5. Gunnar skriver:

    Det var tråkigt, men kanske lite förståligt – men tack för alla trevliga (Å otrevliga förresten) inlägg från Brynäs-hjärtat – du lär bli saknad!
    Trevlig sommmar!

  6. PROZAC skriver:

    Tråkigt att Du lägger ner, men jag förstår… Ork, tid och andra tankar. Vet ungefär hur det känns… Jag hoppas på en snar comeback.

    Men, vad har Du gjort med alla inlägg ?!?! Kunde inte de få ligga uppe fast bloggen är nere ?!?! Du har ju ändå skapat ett monument !!!

  7. BB skriver:

    Tråkigt men förstår dig. Håller f.ö. med Prozac; alla gamla inlägg kunde väl fått ligga kvar?

  8. Tomas / Bp skriver:

    Det krävs inget våld min vän, en gäst är alltid välkommen och en gäst klädd i rätta färger ser jag som en broder. Dessutom tycker jag du är en broder, som med dina i stort sett alltid suveräna inlägg, behövs. Även om det så blir någon gång då o då. Har du tid och möjlighet skulle jag uppskatta om du hör av dig till mig på tomas@brynasportalen.se, det skulle glädja mig.

Kommentera

